seria zainspirowana poszukiwaniem idealnej korelacji wydajności pedałowania, aerodynamicznej pozycji oraz klasycznego stylu. kierowana jest do Użytkowników nastawionych na energiczną jazdę w pochylonej pozycji, którą ułatwia zestawienie 7-mio biegowej piasty Shimano Nexus 7 i pedałów EMKY, fabrycznie skonfigurowanych z noskami MKS Japan przez co ułatwiających stabilne utrzymanie stopy na pedale w trakcie jazdy (bez konieczności stosowania sportowego obuwia z zatrzaskami). większa baza kół, w porównaniu do serii CLASSIC, pozytywnie wpływa na stabilność roweru podczas szybkich przejazdów.
seria EMKY CLASSIC powstała z myślą o osobach poszukujących roweru o krótkiej bazie kół, przez co niezwykle zwrotnego podczas manewrowania, umożliwiającego tym samym dynamiczną jazdę w miejskich warunkach. zastosowanie w tej serii piasty 1- lub 2-biegowej wyklucza konieczność stosowania linek oraz manetek zmiany biegów, co bezpośrednio wpływa na klarowny wygląd oraz niską wagę roweru. taka kompozycja wyraża nasz hołd dla minimalistycznej prostoty projektowania przedmiotów codziennego użytku. każdy z poniższych modeli dostępny jest w 6-ciu wersjach konfiguracji.
umiarkowanie pochylona pozycja, opony o szerokości 35mm w rozmiarze 28” zachowujące małe opory toczenia oraz 7-mio biegowa piasta planetarna zapewniają odpowiedni komfort w czasie dłuższej jazdy na wszelkich utwardzonych nawierzchniach, zarówno podczas rekreacyjno-miejskich przejażdżek, jak i długich turystycznych wypraw. tym samym EMKY City to seria o miejsko-turystycznym charakterze, którą proponujemy wszystkim szukającym kompromisu pomiędzy dynamiczną i agresywną jazdą w pochylonej pozycji z minimalnymi oporami toczenia opon (serie: URBAN oraz CLASSIC) a spokojniejszą i mniej wydajną w czasie pedałowania ale w komfortowej wyprostowanej pozycji oraz na zdecydowanie szerszych oponach (seria COMFORT).
COMFORT to seria o najbardziej uniwersalnym przeznaczeniu spośród całej kolekcji EMKY.
skorelowanie opon o szerokości 40mm w rozmiarze 27,5″ z wysoką kierownicą oraz szerszymi, w porównaniu do serii CLASSIC pedałami, warunkuje łatwą i przyjemną jazdę poza utwardzonymi drogami, a pokonywanie miejskich przeszkód takich jak wzdłużne uskoki drogi, wyrwy czy szyny tramwajowe jest mniej wymagające. seria COMFORT jest więc idealną dla osób poszukujących roweru zarówno do użytkowania w mieście jak i na szeroko zróżnicowanych nawierzchniach. wszechstronne przeznaczenie tej serii oraz wysoki komfort użytkowania równocześnie uwarunkowane jest większym oporem toczenia oraz mniejszą wydajnością pedałowania podczas jazdy, co odczuwalne jest szczególnie podczas dłuższych wypraw po utwardzonych drogach.
MODEL | NAPĘD / WARTOŚĆ PRZEŁOŻENIA |
EMKY EMKY |
BLB London Super Pista (48T) 2.82 BLB London Super Pista (48T) 1. bieg – 2.67 2. bieg – 3.67 |
EMKY ![]() |
BLB London Pista Vera (46T) 2.70 BLB London Pista Vera (46T) 1. bieg – 2.70 2. bieg – 3.73 |
EMKY ![]() |
BLB London Pista Vera (46T) 1. bieg – 1.32 2. bieg – 1.55 3. bieg – 1.76 4. bieg – 2.07 5. bieg – 2.39 6. bieg – 2.79 7. bieg – 3.23 |
EMKY ![]() |
BLB London Super Pista (48T) 1. bieg – 1.38 2. bieg – 1.62 3. bieg – 1.84 4. bieg – 2.16 5. bieg – 2.50 6. bieg – 2.91 7. bieg – 3.37 |
EMKY ![]() |
Sturmey Archer FCT60 (44T) 1. bieg – 1.32 2. bieg – 1.55 3. bieg – 1.76 4. bieg – 2.07 5. bieg – 2.39 6. bieg – 2.79 7. bieg – 3.23 |
Zestaw zębatek Sturmey Archer (15 t – 20 t)
zastosowane w układzie napędowym przełożenie, czyli stosunek ilości zębów obydwu zębatek, w ogromnym stopniu determinuje Twój indywidualny charakter jazdy. przełożenie określa siłę z jaką musisz pedałować przy ruszaniu z miejsca oraz ilość niezbędnych obrotów korby do osiągnięcia określonej prędkości w czasie jazdy. poprzez jego zmianę dostosujesz łatwość pedałowania do własnych preferencji, umiejętności, techniki jazdy oraz rodzaju uczęszczanych dróg.
jeżeli jesteś więc Posiadaczem roweru EMKY i zastanawiasz się nad zmianą fabrycznej wartości przełożenia napędu w Twoim rowerze, na przykład w sytuacji gdy wartość przełożenia jest zbyt duża i ruszanie z miejsca sprawia Ci trudność lub gdy wartość przełożenia jest zbyt mała, co sprawia że przy dużej ilości obrotów korby osiągane prędkości są dla Ciebie niewystarczające, poniżej przedstawiamy Ci zestaw zębatek Sturmey Archer w zakresie od 15 do 20 zębów.
najczęściej więc wymiana zębatki następuje, gdy:
1) wartość przełożenia jest zbyt duża, przez co ruszanie z miejsca sprawia trudność
2) wartość przełożenia jest zbyt mała i przy dużej kadencji (kadencja – liczba pełnych obrotów korby na minutę) osiągane prędkości są niewystarczające
3) planowana jest zmiana rodzaju uczęszczanych dróg pod kątem – odmiennego od dotychczasowego – ukształtowania terenu (strome podjazdy itp)
Szeroki zakres zębatek, wchodzących w skład zestawu, pozwala wielokrotnie zmieniać wartość przełożenia napędu w czasie całego okresu użytkowania roweru EMKY. stosując odpowiednią zębatkę powiększ wartość przełożenia w miarę rozwoju umiejętności, udoskonalania techniki jazdy, wzrostu kondycji i chęci osiągania dużych prędkości w czasie jazdy lub pomniejsz jego wartość, jeżeli zależy Ci na niewymagającym ruszaniu z miejsca lub pod górę, nie zaś na osiąganiu dużej prędkości maksymalnej.
W zestawieniu poniżej znajdź swój model roweru EMKY i sprawdź dostępne przełożenie napędu.
EMKY + piasta Sturmey Archer S1C
przełożenie fabryczne 17 t → 2,7
przełożenie proponowane:
przy zastosowaniu zębatki 15 t → 3,06 ↑
przy zastosowaniu zębatki 16 t → 2,88 ↑
przy zastosowaniu zębatki 17 t → 2,70 – przełożenie fabryczne
przy zastosowaniu zębatki 18 t → 2,55 ↓
przy zastosowaniu zębatki 19 t → 2,42 ↓
przy zastosowaniu zębatki 20 t → 2,30 ↓
EMKY + piasta Sturmey Archer Duomatic S2C
przełożenie fabryczne (17 t) / bieg 1. → 2,7 / bieg 2. → 3,73
przełożenie proponowane:
przy zastosowaniu zębatki 15 t / bieg 1. → 3,06 / bieg 2.→ 4,23 ↑
przy zastosowaniu zębatki 16 t / bieg 1. → 2,88 / bieg 2.→ 3,97 ↑
przy zastosowaniu zębatki 17 t / bieg 1. → 2,7 / bieg 2.→ 3,73 – przełożenie fabryczne
przy zastosowaniu zębatki 18 t / bieg 1. → 2,55 / bieg 2.→ 3,53 ↓
przy zastosowaniu zębatki 19 t / bieg 1. → 2,42 / bieg 2.→ 3,34 ↓
przy zastosowaniu zębatki 20 t / bieg 1. → 2,3 / bieg 2.→ 3,17 ↓
EMKY &
+ piasta Sturmey Archer S1C
przełożenie fabryczne 17 t → 2,82
przełożenie proponowane:
przy zastosowaniu zębatki 15 t → 3,2 ↑
przy zastosowaniu zębatki 16 t → 3,0 ↑
przy zastosowaniu zębatki 17 t → 2,82 – przełożenie fabryczne
przy zastosowaniu zębatki 18 t → 2,66 ↓
przy zastosowaniu zębatki 19 t → 2,53 ↓
przy zastosowaniu zębatki 20 t → 2,4 ↓
EMKY &
+ piasta Sturmey Archer Duomatic S2C
przełożenie fabryczne (18 t) / bieg 1. → 2,67 / bieg 2. → 3,67
przełożenie proponowane:
przy zastosowaniu zębatki 15 t / bieg 1. → 3,2 / bieg 2.→ 4,42 ↑
przy zastosowaniu zębatki 16 t / bieg 1. → 3,0 / bieg 2.→ 4,14 ↑
przy zastosowaniu zębatki 17 t / bieg 1. → 2,82 / bieg 2.→ 3,9 ↑
przy zastosowaniu zębatki 18 t / bieg 1. → 2,67 / bieg 2.→ 3,67 – przełożenie fabryczne
przy zastosowaniu zębatki 19 t / bieg 1. → 2,53 / bieg 2.→ 3,49 ↓
przy zastosowaniu zębatki 20 t / bieg 1. → 2,4 / bieg 2.→ 3,3 ↓
ZESTAW EMKY CITY
akcesoria wchodzące w skład Zestawu EMKY CITY, zarówno podczas jazdy w nocy, na dobrze oświetlonych drogach jak i podczas jazdy w dzień, poprawiają widoczność i zwiększają bezpieczeństwo użytkowania roweru EMKY a jednocześnie odzwierciedlają idee prostoty i minimalizmu zgodnie z którymi powstają wszystkie rowery EMKY oraz współtworzą harmonijny wygląd każdego z naszych rowerów. kompaktowe wymiary, łatwość montażu oraz minimalistyczne wzornictwo produktowe – to ich główne cechy.
Zestaw EMKY CITY jest kompatybilny ze wszystkimi wersjami modeli EMKY i zawiera:
• lampa przednia Blinder Mini Niner australijskiej firmy KNOG, działająca w technologii LED. dzięki zastosowaniu dziewięciu, ułożonych w trzech szeregach, diod LED o mocy 20 lumenów, emituje światło widoczne z odległości 800 m (promień świecenia 90°) w pięciu trybach: ¹stały (czas świecenia: 2,5 godziny) / ²migający – stroboskop (czas świecenia: 4 godziny) / ³migający – błysk blaknący (czas świecenia: 3,8 godziny) / ⁴migający – szybka lampa błyskowa (czas świecenia: 3,5 godziny) / ⁵migający – ekonomiczny (czas świecenia: 11,5 godziny), przy wadze zaledwie 18 gramów. akumulator litowo-polimerowy, w który jest wyposażona, pozwala na jej ładowanie z dowolnego gniazda USB bez konieczności wymiany baterii.
produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta.
czas działania: ¹2,5/ ²4/ ³3,8/ ⁴3,5/ ⁵11,5 godziny w zależności od trybu pracy / zasilanie: akumulator litowo-polimerowy / moc strumienia świetlnego: 20 lm / zasięg: 800 metrów / wymiary: 31 x 31 x 14 mm / materiały: aluminium/silikon / waga: 18 g / czas ładowania: 2,5 h / średnica mocowania 22–32 mm / całkowicie wodoodporna
• lampa tylna Gaciron W10 działająca w technologii LED emituje światło widoczne z odległości do 1000 m (kąt świecenia: < 220°), przy wadze zaledwie 29 gramów. Wykazuje wodoszczelność odpowiadającą klasie IPX5. Zastosowane rozwiązania oraz wbudowany akumulator pozwala na jej ładowanie z dowolnego gniazda USB bez konieczności wymiany baterii. Pracuje w trzech trybach do wyboru: ¹stały (2 lm, czas świecenia: 4 godziny) / ²migający (2 lm, czas świecenia: 24 godziny) / ³migający (5 lm, czas świecenia: 8 godzin).
produkt objęty jest 2-letnią gwarancją.
czas działania: ¹4/ ²24/ ³8 godzin w zależności od trybu pracy / zasilanie: akumulator 200 mAh Li-ion / moc strumienia świetlnego: 2 lub 5 lm / zasięg: powyżej 1000 metrów / wymiary: 32 x 23 mm / materiał: aluminium / waga: 29 g / ładowanie: Micro-USB, 5 V/0.1A h / wodoodporność: IPX5
• uchwyt EMKY służący do zamontowania tylnej lampy Gaciron W10 na górnych widełkach roweru. ręcznie sprofilowany uchwyt umiejscawia lampę w odpowiedniej pozycji, w taki sposób by dodatkowo oświetlała ona górną oraz boczną powierzchnię tylnego koła roweru EMKY, zwiększając oświetloną powierzchnię, widoczną dla innych użytkowników ruchu.
produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta.
materiał: stal nierdzewna / kolor: srebrny / rodzaj wykończenia: połysk
• dzwonek Oi small australijskiej firmy KNOG, wyróżniający się swoją dyskrecją, unikatowym minimalistycznym wzornictwem oraz niebywałą łatwością montażu. nie zajmuje zbędnego miejsca na kierownicy, dzięki czemu jest bezpieczny w użytkowaniu. dzwoni czystym i donośnym dźwiękiem o idealnej głośności i długości. wszystko to sprawia, że łączy w sobie funkcjonalność z designem.
produkt objęty jest 2-letnią gwarancją producenta.
materiał: aluminium / waga: 18 g / średnica zewnętrzna: 37,5 mm / średnica wewnętrzna: 22,2 mm / szerokość: 15 mm / średnica montażowa: 22,2 mm / kolor: srebrny
MODEL | NAPĘD / WARTOŚĆ PRZEŁOŻENIA |
EMKY EMKY |
BLB London Super Pista (48T) 2.82 BLB London Super Pista (48T) 1. bieg – 2.67 2. bieg – 3.67 BLB London Super Pista (48T) 1. bieg – 1.38 2. bieg – 1.62 3. bieg – 1.84 4. bieg – 2.16 5. bieg – 2.50 6. bieg – 2.91 7. bieg – 3.37 |
EMKY ![]() |
BLB London Pista Vera (46T) 2.7 BLB London Pista Vera (46T) 1. bieg – 2.70 2. bieg – 3.73 BLB London Pista Vera (46T) 1. bieg – 1.38 2. bieg – 1.62 3. bieg – 1.85 4. bieg – 2.17 5. bieg – 2.51 6. bieg – 2.92 7. bieg – 3.38 |
w rowerach EMKY priorytety bezpieczeństwa, funkcjonalności i designu równoważą się. Z tego powodu standardowo są one wyposażone w piasty Sturmey Archer z hamulcem nożnym. jest to rozwiązanie gwarantujące niemal bezobsługowe działanie Twojego roweru EMKY. nie wymaga użycia linek i manetek, co pozwala dochować wierności minimalistycznemu designowi EMKY. korpusy obydwu piast tworzone są ze stopu aluminium 6061, zaś sam mechanizm umożliwiający zmianę biegów wykonywany jest ze stali.
dokonanie wyboru pomiędzy dostępnymi typami piast jest natomiast sprawą absolutnie indywidualną i zależną od wielu czynników – stylu jazdy, rodzaju uczęszczanych dróg. Poniższe informacje pomogą zwrócić szczególną uwagę na najważniejsze aspekty doboru rodzaju napędu.
Sturmey Archer S1C / piasta jednobiegowa z wbudowanym hamulcem,
1260 g
piasta, która umożliwia korzystanie z wolnobiegu (możliwość zaprzestania pedałowania w czasie jazdy). jest to nowoczesna wersja klasycznej piasty typu torpedo. rozwiązanie dla osób, które szukają, bezawaryjnego oraz bezobsługowego sposobu przeniesienia napędu, zapewniającego niskie opory toczenia. Ze względu na możliwość korzystania tylko z jednego biegu, najczęściej stosowana jest w rowerach eksploatowanych w mieście lub na płaskich drogach asfaltowych bez wyraźnych wzniesień.
Sturmey Archer Duomatic S2C / piasta wielobiegowa z wbudowanym hamulcem,
1400 g
piasta, która posiada wewnętrzny mechanizm zmiany przełożeń, co w bezpośredni sposób wpływa na estetykę całego roweru, ułatwia obsługę oraz serwisowanie, ponieważ bez konieczności montowania linek i manetek użytkownik ma możliwość korzystania z dwóch biegów: bieg 1. (przełożenie 100 %) oraz bieg 2. (przełożenie 138 %). zmiana przełożenia następuje poprzez „kopnięcie” pedałami do tyłu, zapewniając prostą i bezawaryjną obsługę. zauważalnie wyższą wagę w porównaniu do piasty jednobiegowej Sturmey Archer S1C, S2C rekompensuje możliwością dopasowania przełożenia napędu do malejącego bądź rosnącego, w danej chwili, obciążenia. jest to więc rozwiązanie do jazdy miejskiej oraz po drogach z wzniesieniami.
Shimano Nexus Inter 7 / piasta wielobiegowa z wbudowanym hamulcem,
1915g
piasta posiadająca wewnętrzny mechanizm zmiany biegów, umożliwiający korzystanie w czasie jazdy z jednego z siedmiu przełożeń o łącznym zakresie 244 %. użytkownik ma możliwość idealnego dopasowania aktualnego przełożenia napędu do chwilowego obciążenia w czasie jazdy, na które wpływ mają zmiany ukształtowania terenu, rodzaju nawierzchni, jak również preferowany charakter jazdy. wybór konkretnego biegu na manetce zmiany biegów powoduje zmianę układu kół zębatych, co modyfikuje przełożenie siły według następujących wartości:
bieg 1. 0.632 bieg 2. 0.741 bieg 3. 0.843
bieg 4. 0.989 bieg 5. 1.145 bieg 6. 1.335 bieg 7. 1.545
dzięki zastosowanemu zaawansowanemu systemowi planetarnych przekładni zmiana biegów następuje bez wpływu na płynność jazdy, niezależnie od ruchu korby – zarówno podczas pedałowania ale także w trakcie postoju. piasta posiada wewnętrzny hamulec typu torpedo uruchamiany poprzez wsteczne obrócenie pedałami.
Shimano Nexus Inter 7 umożliwia korzystanie z bardzo szerokiego zakresu zmiany przełożeń, wymaga jednak umieszczenia manetki zmiany biegów na kierownicy oraz przeprowadzenia linki sterującej do piasty tylnego koła. zastosowanie systemu wewnętrznego prowadzenia linek pozwoliło uniknąć zakłócenia kompozycji minimalistycznych rowerów EMKY, jednak w porównaniu do piast Sturmey Archer S1C oraz Sturmey Archer Duomatic S2C niewymagających zastosowania manetki oraz linki, Shimano Nexus 7 w większym stopniu ingeruje w wygląd ramy oraz całego roweru EMKY.